Strona Archiwalna Powiat Słupski

Powiat Słupski

Kalendarz, imieniny

Sobota 7 Września 2019     Imieniny: Marka, Melchiora, Reginy

Wybór języka

Wybór języka

Wyszukiwanie

Nawigacja

FAQ

Multimedia

  • Podpisanie umowy dotyczącej drogi 21
  • Podpisanie umowy dotyczącej drogi 21
  • Podpisanie umowy dotyczącej drogi 21

Kalendarium

2019-09-01 80. rocznica Wybuchu II Wojny ŚwiatowejIX01 80. rocznica Wybuchu II Wojny Światowej
2019-09-07 Gminne Święto Plonów w SwołowieIX07Gminne Święto Plonów w Swołowie
2019-09-21 Powiatowe Święto Plonów IX21Powiatowe Święto Plonów
2019-09-28 54. Targi Ogrodniczo - PszczelarskieIX2854. Targi Ogrodniczo - Pszczelarskie
Przeglądaj wydarzenia

Przejdź do treści strony

PYTANIE/PROBLEM

W jakim czasie możemy reklamować towar?
Co należy wpisać w reklamacji?

[2011.01.13 22:04]

ODPOWIEDŹ

Rzecznik konsumentów

Termin reklamacji towaru konsumpcyjnego: - na gwarancji - termin określa producent w dokumencie gwarancyjnym (może to być rok, dwa lata, 3 miesiące lub inny dowolnie wybrany przez gwaranta termin), termin odpowiedzi na zgłoszenie reklamacyjne w tym wypadku również dowolnie określa producent, np. 21 dni, 30 dni, - reklamację z tytułu niezgodności towaru z umową regulują przepisy ustawy z dnia 27 lipca 2002 roku o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej i o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz.U.02.141.1176), w tym wypadku termin reklamacji towaru konsumpcyjnego wynosi 24 miesiące od daty nabycia towaru, a zgłoszenie reklamacyjne należy złożyć w terminie dwóch miesięcy od chwili zauważenia niezgodności. Sprzedawca ma 14 dni na ustosunkowanie się do zgłoszenia reklamacyjnego. Jeżeli tego nie uczyni w wymienionym w ustawie terminie, żądanie klienta z mocy prawa uznaje się za uzasadnione. Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać: dane kupującego, datę zakupu towaru, datę stwierdzenia niezgodności, cenę towaru, nazwę towaru, opis niezgodności, żądanie kupującego (wymiana towaru na nowy lub naprawa), podpis oraz załączoną kserokopię paragonu. Zgłoszenie takie najlepiej sporządzić w dwóch egzemplarzach i zażądać od sprzedawcy potwierdzenia wpływu zgłoszenia wraz z datą złożenia pisma. Jeżeli sprzedawca odmówi przyjęcia zgłoszenia bądź potwierdzenia daty wpływu na kopii, zgłoszenie należy wysłać listem poleconym ze zwrotnym potwierdzeniem odbioru na adres sklepu.

Licznik odwiedzin

Licznik odwiedzin:
Mamy już 7735704 wejść.
Strona Archiwalna