Strona Archiwalna Powiat Słupski

Powiat Słupski

Kalendarz, imieniny

Poniedziałek 9 Września 2019     Imieniny: Piotra, Jacka, Sergiusza

Wybór języka

Wybór języka

Wyszukiwanie

Nawigacja

Aktualności

Multimedia

Kalendarium

2019-09-01 80. rocznica Wybuchu II Wojny ŚwiatowejIX01 80. rocznica Wybuchu II Wojny Światowej
2019-09-07 Gminne Święto Plonów w SwołowieIX07Gminne Święto Plonów w Swołowie
2019-09-21 Powiatowe Święto Plonów IX21Powiatowe Święto Plonów
2019-09-28 54. Targi Ogrodniczo - PszczelarskieIX2854. Targi Ogrodniczo - Pszczelarskie
Przeglądaj wydarzenia

Przejdź do treści strony

Powiat słupski na TOUR SALON w Poznaniu

W dniach 19-22 października Powiat Słupski prezentował się na XXII Targach Regionów i Produktów Turystycznych TOUR SALON w Poznaniu. TOUR SALON to największe targi turystyczne w Polsce, które gromadzą wystawców z kilkudziesięciu krajów oraz wielotysięczną publiczność – zarówno profesjonalistów, jak i klientów indywidualnych. Wydarzenie ma już ustaloną markę i międzynarodowy prestiż. Poznańskie targi są najważniejszą imprezą branżową i w tym roku potwierdziły swoją silną pozycję. W uroczystym otwarciu wystawy wzięła udział podsekretarz Stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki Katarzyna Sobierajska oraz prezydent Poznania Ryszard Grobelny. Po uroczystym oficjalnym otwarciu machina ruszyła. Muzyka, degustacje i występy artystów z całego świata zdominowały poznańskie targi.

Powiat słupski prezentował sie w ramach wspólnej promocji województwa pomorskiego, składającej się z jedenastu wystawców: Miasto Gdańsk, Gdańsk § Region GCB, Sopot, Powiat Słupski, Dwumiasto, Łeba, Stowarzyszenie Rozwoju Północnych Kaszub LOT NORDA, Kaszubskie Stowarzyszenie Agroturystyczne Kościerska Chata, Miastko oraz Pruszcz Gdański. To sprawiło, iż region pomorski został szczegółowo pokazany, w różnych jego zakątkach, zaczynając od Trójmiasta, a na powiecie słupskim kończąc. Całość koordynowali pracownicy Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej z Gdańska. Odwiedzający, oprócz możliwości uzyskania szczegółowych informacji,  mieli okazję zapoznać się z materiałami prezentującymi atrakcje turystyczne ziemi słupskiej. Oprócz wielu materiałów wcześniej wydanych przez Starostwo Powiatowe, na targach miał swoją premierę najnowszy folder o atrakcjach naszego regionu pt. „Wypoczynek i kultura w powiecie słupskim”, przygotowany w wersji polsko-angielsko-niemieckiej. Na stoisku powiatu jak zawsze było miejsce na indywidualną promocję każdej gminy z naszego terenu, instytucji kultury oraz innych podmiotów związanych z turystyką. Najczęściej goście pytali o możliwość spędzania czasu w regionie i o lokalne gospodarstwa agroturystyczne. Poszukiwano bazy noclegowej, atrakcji dla wycieczek szkolnych czy ciekawych zabytków i imprez. Dużym powodzeniem cieszyły się mapy powiatu słupskiego.

Dodatkowo na stoisku  była możliwość otrzymania gadżetów promocyjnych oraz skosztowania powiatowych słodkości. Dla najmłodszych, odwiedzających stoisko, przygotowano balony oraz grę planszową „Wędrówki po powiecie słupskim”, ale jak się okazało, bardzo chętnie zatrzymywali się i spędzali czas przy stoliku młodzież i dorośli. Grający poznawali wszystkie gminy powiatu słupskiego i najważniejsze atrakcje turystyczne na ich terenie, a każde zwycięstwo było nagradzane drobnym upominkiem promocyjnym.

Pierwsze dwa dni TOUR SALON tradycyjnie otwarte były dla profesjonalistów z branży turystycznej, a dwa kolejne dla szerokiej publiczności. W te weekendowe dni targi odwiedzały osoby szukające pomysłów na ciekawe spędzenie wolnego czasu. Jak potwierdziły badania, kontakt osobisty w dalszym ciągu jest niezastąpiony. Swoją ofertę pokazało ponad 40 państw, a wśród krajów, które zaprezentowały się po raz pierwszy, były m.in. Japonia, Chiny Sri Lanka oraz nieprezentowane dotychczas na targach regiony: Krym, Umbria i Kalabria. W TOUR SALON wzięli udział przedstawiciele polskich regionów, narodowe ośrodki promocji turystycznej, biura podróży, regionalne i lokalne organizacje turystyczne, samorządy wojewódzkie, powiatowe, samodzielne miasta, stowarzyszenia, obiekty konferencyjne i kongresowe, przewoźnicy i wiele innych

Krajem partnerskim tegorocznych targów było Maroko, stąd też na stoisku tego kraju można było zapoznać się z tamtejszą kulturą, zobaczyć taniec brzucha, pokaz malowania henną. Można było poznać typowe marokańskie produkty, jak: olejek arganiowy, skosztować tradycyjnych przekąsek czy dowiedzieć się, jakie symbole i znaki są ważne w życiu Marokańczyków. Regionem partnerskim było Zachodniopomorskie, które miało największą prezentację wystawienniczą wśród polskich wystawców. Można było się również zapoznać z produktami turystycznymi regionu na konferencjach organizowanych podczas targów. 

Wydarzeniom targowym towarzyszyło szereg warsztatów, seminariów, prezentacji, pokazów i konkursów, spotkań i interesujących konferencji – każdy mógł znaleźć coś dla siebie. Podczas TOUR SALON odbyła się m.in. konferencja – Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej 2012 szansa dla polskiej turystyki – duże możliwości, wielkie wyzwania. W czasie  tego wydarzenia przedstawiciele organizacji Visit Berlin opowiedzieli o swoich doświadczeniach związanych z przygotowaniem Mistrzostw Świata 2006. Można było porozmawiać z właścicielami polskich centrów pobytowych, którzy przyjmują poszczególne grupy sportowe.

Gośćmi specjalnymi targów byli m.in. wicemistrzyni olimpijska, złota medalistka mistrzostw świata Maja Włoszczowska i Wojciech Cejrowski – podróżnik, badacz ginących plemion Amazonii, pisarz, wyjątkowa osobowość medialna.

Z myślą o szerokiej publiczności przygotowano warsztaty m.in. poświęcone umiejętności poszukiwania tanich połączeń lotniczych. Lekarze specjaliści medycyny tropikalnej podpowiadali, jak przygotować się do wyprawy w egzotyczne kraje.

Ciekawie zaprezentowano social media a turystyka, gdzie zwrócono uwagę na coraz częściej wykorzystywane media społecznościowe do celów marketingowych, również w turystyce.  Uczestnicy warsztatów e-mail marketing w turystyce i hotelarstwie - mogli dowiedzieć się jak wykorzystać e-mail marketing – najpotężniejszy kanał marketingowy – w działaniach branży hotelowo-turystycznej. Prowadzono też warsztaty na temat pozycjonowania stron internetowych.

TOUR SALON  jest miejscem wymiany doświadczeń oraz prezentacji najnowszych ofert i atrakcji turystycznych. Przyczynia się do promowania walorów naszego kraju za granicą, pomaga budować markę i wizerunek Polski jako miejsca atrakcyjnego turystycznie, posiadającego swój wyjątkowy charakter i ważnego na turystycznej mapie Europy. Tegoroczne targi po raz kolejny były platformą bezpośredniego spotkania specjalistów, służyły wymianie wiedzy i doświadczeń.

  • autor: MM, fot. Maria Matuszewska, Daria Wojtas, data: 2011.10.24

wsteczwstecz

Licznik odwiedzin

Licznik odwiedzin:
Mamy już 7741554 wejść.
Strona Archiwalna