31 maja 2011 roku ok. godz. 15.00 dyżurny Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego poinformował pracownika sekretariatu o powstaniu pożaru w jednym z pomieszczeń starostwa. Wicestarosta podjął decyzję o powiadomieniuPaństwowej Straży Pożarnej w Słupsku i przystąpieniu do ewakuacji pracowników i interesantów przebywających w urzędzie, a także zgodnie z przyjętymi zarządzeniami przekazał kierowanie akcją do chwili przybycia strażaków Stanisławowi Juncewiczowi. Po chwili w Starostwie rozległ się alarm. Chwilę później do wszystkich osób przebywających w budynku dotarła wiadomość o zarządzeniu ewakuacji. W międzyczasie przybyły radiowozy policyjne, które zabezpieczyły teren działań przed dostępem osób postronnych, a także zablokowały wjazd na ulicę Szarych Szeregów, by umożliwić chwilę później swobodny przejazd czterem zastępom strażaków (dwa wozy bojowe – ratowniczo-gaśnicze, samochód specjalny z drabiną i wóz operacyjny). Po zabezpieczeniu pomieszczeń, wszyscy opuścili budynek wskazanymi drogami ewakuacyjnymi (w celu zapobiegania nadmiernemu zapełnieniu ewakuacyjnej klatki schodowej w starostwie jest wyznaczonych kilka dróg ewakuacyjnych). Wszystkie ewakuowane osoby poinformowane zostały o rejonie zbiórki, którym był parking przed budynkiem starostwa. Naczelnicy i kierownicy komórek organizacyjnych przekazali informację o stanie osobowym kierownikowi. Po upewnieniu się, że nikogo nie brakuje był czas na sprawdzenie poprawnego wykonania wszystkich procedur z zakresu ochrony przeciwpożarowej „Ewakuacja pracowników i mienia”. Przybyła na miejsce straż pożarna odkryła źródło zagrożenia i zakończyła akcję.
Na szczęście były to tylko ćwiczenia, ale jak przyznał kierownik ćwiczeń osiągnięto zaplanowany cel i wszystkie procedury zostały przeprowadzone prawidłowo i sprawnie. W ćwiczeniach brali udział wszyscy pracownicy oraz obecni w tym czasie interesanci starostwa.