Strona Archiwalna Powiat Słupski

Powiat Słupski

Kalendarz, imieniny

Poniedziałek 9 Września 2019     Imieniny: Piotra, Jacka, Sergiusza

Wybór języka

Wybór języka

Wyszukiwanie

Nawigacja

Aktualności

Multimedia

  • Juwenalia 2015
  • Juwenalia 2015
  • Juwenalia 2015
  • Juwenalia 2015
  • Juwenalia 2015
  • Juwenalia 2015

Kalendarium

2019-09-01 80. rocznica Wybuchu II Wojny ŚwiatowejIX01 80. rocznica Wybuchu II Wojny Światowej
2019-09-07 Gminne Święto Plonów w SwołowieIX07Gminne Święto Plonów w Swołowie
2019-09-21 Powiatowe Święto Plonów IX21Powiatowe Święto Plonów
2019-09-28 54. Targi Ogrodniczo - PszczelarskieIX2854. Targi Ogrodniczo - Pszczelarskie
Przeglądaj wydarzenia

Przejdź do treści strony

Instrukcja składania zeznań rocznych PIT za 2011 rok w formie elektronicznej bez użycia kwalifikowanego podpisu

 

Skrócona instrukcja składania zeznań rocznych PIT-36, PIT-36L, PIT-37, PIT-38, PIT-39 za 2011 rok w formie elektronicznej bez użycia kwalifikowanego podpisu

W celu złożenia zeznania drogą elektroniczną z interaktywnych formularzy należy:

1. Pobrać ze strony Ministerstwa Finansów odpowiedni interaktywny formularz i zapisać na  dysku lokalnym komputera. Możliwe jest także otwarcie formularza bezpośrednio na stronie www.e-deklaracje.gov.pl, zakładka „Formularze”,

2. Formularze interaktywne zapewniają kompleksowe wypełnienie przez podatnika deklaracji / wniosku wraz z obliczeniem należnego podatku oraz uwzględnieniem odliczeń. Interaktywne formularze weryfikują rozliczenie podatnika pod względem formalnym oraz zapewniają poprawność rachunkową rozliczenia.

Podpis elektroniczny zapewniający autentyczność deklaracji / wniosku elektronicznego składanego w roku 2012 oparty  jest na zestawie następujących cech informacyjnych podatnika składającego zeznanie:

-Identyfikator podatkowy (numer PESEL albo NIP);

- Imię (pierwsze);

- Nazwisko;

- Data urodzenia;

- Kwota przychodu wskazana w zeznaniu lub rocznym obliczeniu podatku za rok podatkowy o dwa lata wcześniejszy niż rok, w którym są składane deklaracje/wniosek albo wartość „0” (zero), w przypadku gdy za rok o dwa lata wcześniejszy niż rok podatkowy, w którym są składane deklaracje/ wniosek nie zostało złożone żadne z zeznań lub rocznych obliczeń podatku.

3. Po wysłaniu wypełnionej deklaracji / wniosku przypisany zostaje mu unikalny numer referencyjny na podstawie którego podatnik może sprawdzić status wysłanego dokumentu (wysłanie dokumentu nie jest równoznaczne z jego złożeniem!).

4. W przypadku pozytywnej weryfikacji (wyłącznie status 200 - „Przetwarzanie dokumentu zakończone poprawnie”), podatnik może pobrać i wydrukować lub zapisać Urzędowe Poświadczenie Odbioru (UPO) świadczące o złożeniu deklaracji / wniosku. Wygenerowany numer referencyjny nie jest Urzędowym Poświadczeniem Odbioru! Urzędowym Poświadczeniem Odbioru Dokumentu Elektronicznego (UPO) jest dokument wyświetlany po naciśnięciu przycisku ,,Pobierz UPO” na interaktywnym formularzu Weryfikacja Statusu Wysyłanego Dokumentu Elektronicznego. Przycisk „Pobierz UPO” pojawia się wyłącznie dla dokumentów, dla których po naciśnięciu przycisku „Sprawdź status dokumentu”, status dokumentu będzie 200. Wszystkie inne komunikaty świadczą o niezłożeniu dokumentu lub dalszym jego przetwarzaniu!

Dla dokumentów ze statusami innymi niż 200 nie będzie widoczny przycisk „Pobierz UPO", a przesyłane zeznanie nie trafi do systemu (nie zostanie złożone).

5. Po wysłaniu deklaracji / wniosku system weryfikuje dane identyfikacyjne wykazane w zeznaniu z danymi zawartymi w systemie centralnym oraz sprawdza, czy deklaracja / wniosek nie jest duplikatem, a także czy nie złożono wcześniej deklaracji / wniosku za ten sam okres w wersji elektronicznej. W wyniku negatywnej weryfikacji system odrzuca przesłane zeznanie nadając mu odpowiedni status, który można sprawdzić na formularzu UPO (Weryfikacja Statusu Złożonego Dokumentu Elektronicznego).

Uwaga! Dokument Urzędowe Poświadczenie Odbioru (UPO) jest jedynym dowodem potwierdzającym złożenie zeznania w formie elektronicznej.

Zeznania można również składać korzystając z aplikacji e-Deklaracje Desktop (udostępnionej na stronie www.e-deklaracje.gov.plw zakładce „Do pobrania”) wspierającej obsługę tylko formularzy interaktywnych bez podpisu kwalifikowanego.

Szczegółowe informacje i wskazówki dla podatnika dotyczące składania zeznań rocznych za 2011 rok drogą elektroniczną bez kwalifikowanego podpisu zawierają dodatkowe instrukcje zamieszczone na stronie www.e-deklaracje.gov.plw zakładce „Instrukcje”.

W przypadku wątpliwości lub problemów związanych z wysyłaniem zeznań, zachęcamy do korzystania ze zbioru odpowiedzi na najczęściej zadawane pytanie i rozwiązań najczęściej   występujących problemów, który  został zamieszczony na stronie  www.e-deklaracje.gov.plw zakładce „pytania i odpowiedzi”.

Infolinia systemu e-Deklaracje Krajowa Informacja Podatkowa

(pomoc w sprawie procedur składania deklaracji)

tel. 801 055 055

tel. 22 330 03 30

Czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 7:00 - 18:00 Pomoc Techniczna systemu e-Deklaracje

(pomoc w sprawie problemów technicznych przy obsłudze systemu) tel. 22 694 49 74

e-mail: info.e-deklaracje@mofnet.gov.pl

Czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 8:15 - 16:15

  • autor: SW, data: 2012.03.29

wsteczwstecz

Licznik odwiedzin

Licznik odwiedzin:
Mamy już 7742001 wejść.
Strona Archiwalna