Strona Archiwalna Powiat Słupski

Powiat Słupski

Kalendarz, imieniny

Poniedziałek 9 Września 2019     Imieniny: Piotra, Jacka, Sergiusza

Wybór języka

Wybór języka

Wyszukiwanie

Nawigacja

Aktualności

Multimedia

  • XI Sesja Rady Powiatu 29.09.2015
  • XI Sesja Rady Powiatu 29.09.2015
  • XI Sesja Rady Powiatu 29.09.2015
  • XI Sesja Rady Powiatu 29.09.2015
  • XI Sesja Rady Powiatu 29.09.2015
  • XI Sesja Rady Powiatu 29.09.2015
  • XI Sesja Rady Powiatu 29.09.2015
  • XI Sesja Rady Powiatu 29.09.2015
  • XI Sesja Rady Powiatu 29.09.2015
  • XI Sesja Rady Powiatu 29.09.2015
  • XI Sesja Rady Powiatu 29.09.2015
  • XI Sesja Rady Powiatu 29.09.2015

Kalendarium

2019-09-01 80. rocznica Wybuchu II Wojny ŚwiatowejIX01 80. rocznica Wybuchu II Wojny Światowej
2019-09-07 Gminne Święto Plonów w SwołowieIX07Gminne Święto Plonów w Swołowie
2019-09-21 Powiatowe Święto Plonów IX21Powiatowe Święto Plonów
2019-09-28 54. Targi Ogrodniczo - PszczelarskieIX2854. Targi Ogrodniczo - Pszczelarskie
Przeglądaj wydarzenia

Przejdź do treści strony

  • data: 2011.03.30

Marcowa sesja Rady Powiatu Słupskiego

 Na V sesji Rady Powiatu Słupskiego, która odbyła się 29 marca br., radni przyjęli osiem sprawozdań i podjęli dziesięć uchwał. Zgłaszane interpelacje dotyczyły głównie remontów dróg powiatowych, ale także pytano o spotkanie rolników z wiceministrem rolnictwa czy rekompensaty za transport wiatraków po drogach powiatowych.

Sprawozdanie z pracy Zarządu od ostatniej sesji starosta Sławomir Ziemianowicz rozpoczął od przedstawienia przygotowanych w tym czasie dziesięć projektów uchwał Rady. Na pięciu posiedzeniach Zarząd podjął szesnaście uchwał własnych, m.in. w sprawie ogłoszenia otwartego konkursu ofert na wspieranie wykonania zadań publicznych ujętych w Programie Współpracy Powiatu Słupskiego z Organizacjami Pozarządowymi na 2011 rok. Jedną z ważniejszych było ustalenie sposobu naboru uczniów do szkół ponadgimnazjalnych prowadzonych przez Powiat na rok szkolny 2011/2012. Uchwalono także regulamin przyznawania Honorowego Wyróżnienia Starosty Słupskiego „Daję radość”. Starosta omówił realizację uchwał podjętych na ostatniej sesji, a także sprawy, którymi zajmował się Zarząd. Poinformował także, iż od 1 kwietnia stanowisko dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie obejmie Urszula Dąbrowska, która została wyłoniona w drodze konkursu. Wśród wielu ważnych wydarzeń zwrócił uwagę na XIV Zgromadzenie Ogólne Związku Powiatów Polskich w Warszawie, w którym uczestniczył od 24 do 25 marca. Podczas pierwszego dnia odebrał statuetkę i dyplom za uzyskanie przez Powiat Słupski honorowego tytułu SuperPowiat w ramach organizowanego przez Związek Powiatów Polskich Rankingu Powiatów w 2010 roku.

Na prośbę radnych starosta wyjaśnił sytuację finansowania administracji w powiatowych szkołach ponadgimnazjalnych. Zarząd zrezygnował z utworzenia jednego wydziału obsługującego wszystkie placówki. Na zebraniu z dyrektorami szkół (16 marca), zaproponowano, aby szkoły w dalszym ciągu prowadziły obsługę administracyjną, lecz w dużo mniejszym wymiarze. Każda placówka otrzymała określona kwotę pieniędzy do wykorzystania i to od dyrektora będzie zależało, jak i na ile etatów je wykorzysta. Zarząd ustalając limity, szczegółowo analizował sytuację każdej placówki, czyli liczbę uczniów, budżet, dochody, a także specyfikę każdej z nich.

Wszystkie sprawozdania przedstawione na sesji były wcześniej szczegółowo omawiane na posiedzeniach komisji, więc nie było dodatkowych pytań. Radni przyjęli sprawozdanie za 2010 r. z realizacji programu „Planu Rozwoju Lokalnego Powiatu Słupskiego wraz z Wieloletnim Planem Inwestycyjnym do roku 2013”. Kolejne dotyczyły działalności Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie oraz Powiatowego Urzędu Pracy, z tego zakresu przedstawiono sprawozdania:

  • z działalności PCPR za 2010 rok,
  • z realizacji w 2010 roku „Programu działań na rzecz osób niepełnosprawnych  w Powiecie Słupskim na lata 2007-2012”,
  •  z realizacji w 2010 roku zadań finansowanych ze środków PFRON, dotyczących rehabilitacji społecznej prowadzonej przez PCPR,
  • z realizacji w 2010 roku zadań finansowych ze środków PFRON, dotyczących rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnienia osób niepełnosprawnych prowadzonej przez PUP,
  •  z realizacji w 2010 roku „Programu promocji zatrudnienia oraz aktywizacji lokalnego rynku pracy na lata 2007-2013”.

 Do ostatniego - związanego z funkcjonowaniem procedury konsultacji społecznych    z mieszkańcami Powiatu Słupskiego za 2010 rok, zgłoszono kilka wniosków. Zaproponowano, aby informację o przeprowadzanych konsultacjach umieszczać w Biurze Obsługi Interesanta, ogłaszać w prasie lokalnej oraz biuletynie „Powiat Słupski”, by dotarła do jak największej liczby mieszkańców.

Podejmowanie uchwał rozpoczęła dyskusja na temat pierwszej z nich, czyli w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego. Mimo omawiania jej na posiedzeniach komisji oraz  zapisu tej sprawy w ustawie budżetowej na rok 2011, pojawiło się szereg pytań. Starosta szczegółowo wyjaśnił, dlaczego istnieje potrzeba zaciągnięcia kredytu w wysokości 1.845.155 zł. Zapewnił, że finanse powiatu z tego powodu nie będą zagrożone. - To normalna, standardowa sytuacja, z której korzysta również większość innych samorządów. Fakt zaciągania zobowiązań na spłacanie naszych pożyczek i kredytów, na pewno nie jest odzwierciedleniem naszej sytuacji finansowej – dodał Sławomir Ziemianowicz.

 Uchwała w sprawie określenia zadań, na które przeznacza się środki Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, wywołała wiele kontrowersji. Powiat Słupski otrzymał 576.999 zł na realizację zadań w 2011 r. i zaproponował, aby z tego 476.999 otrzymało Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie na rehabilitację społeczną oraz 100.000 zł na rehabilitację zawodową realizowaną przez Powiatowy Urząd Pracy. Andrzej Zawada, przewodniczący Komisji Polityki Społecznej złożył formalny wniosek o zmniejszenie o 70 tys. zł kwoty dla PUP i zwiększenie dla PCPR, który jednak w głosowaniu został odrzucony. Radni na V sesji podjęli także uchwały w sprawie:

  • zmiany uchwały Nr III/16/2010 Rady Powiatu Słupskiego z dnia 28 grudnia 2010 roku w sprawie przyjęcia wieloletniej prognozy finansowej Powiatu Słupskiego na lata 2011-2020,      
  •  zmian w budżecie Powiatu Słupskiego na 2011 rok,
  • określenia zadań, na które przeznacza się środki Państwowego Funduszu  Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych,
  • określenia rozkładu godzin pracy aptek ogólnodostępnych na terenie Powiatu   Słupskiego w 2011 roku,
  • zmiany uchwały Nr IV/31/2011 Rady Powiatu Słupskiego z dnia 22 lutego 2011 roku w sprawie zatwierdzenia do realizacji projektu pn. „MOS-T w przyszłość”. „Wypracowanie nowych form aktywizacji zawodowej dla wychowanków Młodzieżowych Ośrodków Socjoterapii” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013, Priorytet VI „Rynek pracy otwarty dla wszystkich”, Działanie 6.4. Projekty innowacyjne – testujące zgodne z tematem: „Nowe obszary działalności i formy aktywizowania osób pozostających bez zatrudnienia, w tym osób w trakcie ostatniego roku nauki, w ekonomii społecznej lub przedsiębiorczości”, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach konkursu nr 01/POKL/VI/IN/2010,
  •  zmiany uchwały Nr XXIII/173/2008 Rady Powiatu Słupskiego z dnia 7 października 2008 roku w sprawie zasad nabywania, zbywania i obciążania nieruchomości oraz ich wydzierżawiania lub wynajmowania na czas oznaczony dłuższy niż 3 lata lub czas nieoznaczony,
  • określenia zasad wnoszenia wkładów oraz obejmowania, nabywania i zbywania udziałów i akcji w spółkach z udziałem Powiatu Słupskiego, z jedną poprawką,
  • przejęcia od Wojewody Pomorskiego zadań publicznych z zakresu administracji rządowej,
  • delegowania radnych Powiatu Słupskiego do składu Komisji Bezpieczeństwa i Porządku. Zaproponowano dwie kandydatury - Marcina Białasa i Zdzisława Kołodziejskiego.

Na zakończenie sesji Sławomir Ziemianowicz odpowiedział na interpelacje radnych, natomiast Mariusz Ożarek, dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych wyjaśnił wszystkie kwestie drogowe. Zobowiązał się także do przekazania dwóch interpelacji dotyczących dróg wojewódzkich oraz przygotowania odpowiedzi na interpelację pisemną złożoną przez Ireneusza Bejnarowicza.

  • autor: MM, fot. autor, data: 2011.03.30

wsteczwstecz

Licznik odwiedzin

Licznik odwiedzin:
Mamy już 7740360 wejść.
Strona Archiwalna