Strona Archiwalna Powiat Słupski

Powiat Słupski

Kalendarz, imieniny

Poniedziałek 9 Września 2019     Imieniny: Piotra, Jacka, Sergiusza

Wybór języka

Wybór języka

Wyszukiwanie

Nawigacja

Aktualności

Multimedia

  • Konferencja prasowa
  • Konferencja prasowa
  • Konferencja prasowa
  • -
  • -

Kalendarium

2019-09-01 80. rocznica Wybuchu II Wojny ŚwiatowejIX01 80. rocznica Wybuchu II Wojny Światowej
2019-09-07 Gminne Święto Plonów w SwołowieIX07Gminne Święto Plonów w Swołowie
2019-09-21 Powiatowe Święto Plonów IX21Powiatowe Święto Plonów
2019-09-28 54. Targi Ogrodniczo - PszczelarskieIX2854. Targi Ogrodniczo - Pszczelarskie
Przeglądaj wydarzenia

Przejdź do treści strony

Zakończyła się realizacja programu wymiany eternitowych pokryć dachowych

Realizacja programu wymiany eternitowych pokryć dachowych w powiecie słupskim w 2010 r. 

Starostwo Powiatowe w Słupsku zakończyło zadanie pn. "Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu powiatu słupskiego", realizowane, w ramach Programu Priorytetowego pn. „Gospodarowanie odpadami innymi niż komunalne – część III: usuwanie wyrobów zawierających azbest”, ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku – 50 % i środków udostępnionych przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej – 50 %.

Program realizowany był zgodnie z zatwierdzonym przez Zarząd Powiatu Słupskiego Uchwałą Nr 424/2010 regulaminem, a także zgodnie z warunkami uzyskania dofinansowania wynikającymi z Programu NFOŚiGW.Finansowanie zadania obejmowało prace związane z:
a) demontażem eternitowych pokryć dachowych z obiektów użytkowych oraz zabezpieczeniem powstałych w wyniku demontażu odpadów zawierających azbest wraz z ich załadunkiem, transportem i przekazaniem do unieszkodliwienia,           
b) zabezpieczeniem odpadów zawierających azbest zgromadzonych na terenie nieruchomości (już zdemontowanych, nie w ramach realizacji umowy, eternitowych pokryć dachowych) wraz z ich załadunkiem, transportem i przekazaniem do unieszkodliwienia.
Zadania te były zgodne z powiatowym i gminnymi programami usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest.

Do "Programu..." zakwalifikowano łącznie 70 nieruchomości. Planowano unieszkodliwić  144,26 Mg (9 016 m2) odpadów azbestowych. Na realizację zadania uzyskano dotację z WFOŚiGW w Gdańsku w wysokości stanowiącej 100 % kosztów kwalifikowanych. Ostatecznie demontażu eternitowych pokryć dachowych, transportu i unieszkodliwienia powstałych odpadów niebezpiecznych zawierających azbest, dokonano na terenie 22 nieruchomości. Natomiast na terenie 40 zakwalifikowanych do „Programu...” nieruchomości, demontażu eternitowych pokryć dachowych dokonali właściciele na własny koszt; w ramach Programu pokryto więc koszt związany z transportem i unieszkodliwieniem powstałych odpadów niebezpiecznych zawierających azbest. Ogółem usunięto i unieszkodliwiono na składowisku odpadów niebezpiecznych 113,497 Mg (7 212 m2) odpadów azbestowych, a koszt całego przedsięwzięcia wyniósł 45 235,27 zł.

Głównym celem programu usuwania i unieszkodliwiania azbestu z terenu powiatu jest doprowadzenie do stopniowej eliminacji wyrobów zawierających azbest oraz ich bezpieczne składowanie i prawidłowe unieszkodliwianie. Na terenie powiatu słupskiego zinwentaryzowano około 13 tys. Mg azbestu, głównie pokryć dachowych. Zgodnie z terminem określonym w "Programie usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest stosowanych na terytorium Polski", usunięcie wyrobów azbestowych winno być zakończone do 2032 roku.

  • autor: JJ, data: 2011.01.26

wsteczwstecz

Licznik odwiedzin

Licznik odwiedzin:
Mamy już 7739600 wejść.
Strona Archiwalna