Ogłoszenie otwatego konkursu ofert w zakresie dofinansowania wkładu własnego organizacji pozarządowych
ZARZĄD POWIATU SŁUPSKIEGO
ogłasza otwarty konkurs ofert na wspieranie realizacji zadań publicznych ujętych
w Programie Współpracy Powiatu Słupskiego z Organizacjami Pozarządowymi na 2013 rok w zakresie dofinansowania wkładu własnego organizacji pozarządowych do realizacji projektów współfinansowanych ze źródeł zewnętrznych
W ramach konkursu wspierane będą przedsięwzięcia i projekty, na które organizacje pozarządowe oraz podmioty prowadzące działalność pożytku publicznego pozyskały środki finansowe ze źródeł zewnętrznych.
Rozpatrywane będą tylko oferty o dofinansowanie wkładu własnego organizacji pozarządowych oraz podmiotów prowadzących działalność pożytku publicznego, realizujących projekty współfinansowane ze środków zewnętrznych, z zakresu zadań publicznych określonych w Programie Współpracy Powiatu Słupskiego z Organizacjami Pozarządowymi na 2013.
Wysokość środków z budżetu powiatu przeznaczonych na realizację zadania w 2013 r. wynosi 20.000,00 zł (w 2012 r. nie realizowano tego zadania).
Szczegółowych informacji udziela Tomasz Jusiewicz, tel.: 59 8418-706.
Zasady przyznawania dotacji na powyższe zadania:
Konkurs adresowany jest do podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 2 i 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
Zlecenie realizacji zadań publicznych będzie mieć formę wspierania wykonania zadania publicznego wraz z udzieleniem dotacji na częściowe dofinansowanie jego realizacji.
Dotacja zostanie przyznana na podstawie wybranej oferty i zawartej umowy wraz z obowiązkiem rozliczenia się po zrealizowaniu zadania.
Oferty na realizację zadań winny być zgodne z wzorem zawartym w Rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 grudnia 2010 r. w sprawie wzoru oferty realizacji zadania publicznego, ramowego wzoru umowy o wykonanie zadania publicznego i wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania (Dz. U. z 2011 r. Nr 6, poz. 25) oraz powinny zawierać informacje zawarte w art. 14 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie:
szczegółowy zakres rzeczowy zadania publicznego proponowanego do realizacji;
termin i miejsce realizacji zadania, ilość uczestników i odbiorców;
kalkulację przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego;
informację o wcześniejszej działalności podmiotu składającego ofertę w zakresie, którego dotyczy zadanie;
informację o posiadanych zasobach rzeczowych i kadrowych zapewniających wykonanie zadania oraz o planowanej wysokości środków finansowych na realizację zadania pochodzących z innych źródeł;
deklarację o zamiarze odpłatnego lub nieodpłatnego wykonania zadania.
Podane dane w ofercie powinny być rzetelne.
Oferta powinna być zgodna z przedmiotem działania określonym w statucie organizacji.
Oferta powinna być podpisana przez osoby statutowo upoważnione do składania woli w zakresie spraw majątkowych lub ustanowionego pełnomocnika zgodnie z zapisami wynikającymi z dokumentu określającego osobowość prawną.
Do oferty należy dołączyć:
kopię aktualnego odpisu z rejestru lub odpowiednio wyciąg z ewidencji lub inne dokumenty potwierdzające status prawny oferenta i umocowanie osób go reprezentujących; lub informację odpowiadającą odpisowi aktualnemu z rejestru pobraną ze strony internetowej Ministerstwa Sprawiedliwości https://ems.ms.gov.pl.
kopię umowy zawartej z instytucją grantodawczą o realizację zadania publicznego lub pismo z instytucji grantodawczej potwierdzające przyznanie dotacji w ramach złożonego projektu.
Złożenie oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji.
Zastrzega się możliwość zmniejszenia wysokości wnioskowanego dofinansowania, stosownie do posiadanych środków. Jeżeli wysokość przyznanej dotacji jest niższa, niż wnioskowana w ofercie, oferent zobowiązany jest do korekty kosztorysu. Jednocześnie może negocjować zmniejszenie zakresu rzeczowego zadania lub wycofać swoją ofertę.
Środki finansowe przyznane w ramach dotacji na realizację zadania nie mogą być przeznaczone na:
budowę i zakup nieruchomości gruntowych, budynków i lokali;
prowadzenie działalności gospodarczej;
pokrycie deficytu działalności organizacji pozarządowej;
wsteczne finansowanie działań;
utrzymanie biura organizacji;
działalność polityczną i wyznaniową;
przedsięwzięcia dofinansowane z budżetu powiatu lub jego funduszy celowych na podstawie przepisów szczególnych;
profesjonalny sport;
inne zadania statutowe niż zapisane we wniosku;
zakup środków trwałych;
kary, grzywny, odsetki od zadłużenia.
Uruchomienie środków na realizację zadania następuje na podstawie umowy zawartej pomiędzy Zarządem Powiatu Słupskiego, a podmiotem, którego oferta została wybrana. Pozostałe zasady przyznawania środków finansowych określają przepisy ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz inne przepisy prawne.
Zabronione jest dokonywanie zmian w układzie określonym wzorem oferty.
Oferty podlegają procedurze uzupełniania braków formalnych w zakresie:
brakujących podpisów pod wnioskiem, w przypadku gdy wniosek nie został podpisany przez wszystkie osoby uprawnione statutowo do zaciągania zobowiązań majątkowych;
złożenia podpisu pod załącznikami do wniosku przez osobę uprawnioną statutowo do zaciągania zobowiązań majątkowych;
poświadczenia za zgodność z oryginałem złożonych dokumentów przez osobę uprawnioną statutowo do zaciągania zobowiązań majątkowych.
Na stanowisku merytorycznym sprawdzona zostanie kompletność złożonego wniosku. W przypadku stwierdzenia braków formalnych oferent zostanie wezwany do ich uzupełnienia drogą elektroniczną (e-mail) na adres wskazany we wniosku lub – w przypadku braku e-mail – faksem. Uzupełnienie musi wpłynąć do siedziby Starostwa Powiatowego w Słupsku, w terminie 5 dni roboczych od dnia wezwania.
Terminy i warunki realizacji zadania:
Zadanie powinno być wykonane do 31 grudnia 2013 roku.
Zadanie określone w ofercie winno być realizowane z należytą starannością, zgodnie z warunkami określonymi w ofercie oraz umowie.
Zadanie będzie miało charakter ponadgminny, tj. jego odbiorcami będą mieszkańcy co najmniej dwóch gmin z powiatu słupskiego.
Termin składania ofert:
Oferty należy złożyć osobiście lub pocztą tradycyjną w terminie do 30 października br. do godz. 15.30 w Biurze Obsługi Interesanta Starostwa Powiatowego w Słupsku, ul. Szarych Szeregów 14, 76-200 Słupsk, w formie pisemnej na obowiązującym formularzu oferty w zamkniętych kopertach opatrzonych nazwą i adresem oferenta z adnotacją „Konkurs ofert 2013 – WKŁAD WŁASNY”. W przypadku przesłania oferty pocztą za zachowanie terminu uważa się datę wpływu korespondencji do urzędu.
Oferty złożone po ww. terminie lub złożone na drukach niezgodnych z obowiązującym wzorem zostaną odrzucone ze względów formalnych.
Formularz oferty dostępny jest na stronie internetowej pod adresem: bip.powiat.slupsk.pl w zakładce „Ogłoszenia”.
Termin, tryb i kryteria stosowane przy wyborze ofert:
Komisja Konkursowa powołana według trybu określonego w §11 Programu Współpracy Powiatu Słupskiego z Organizacjami Pozarządowymi na 2013 r. przyjętego uchwałą Nr XXI/211/2012 Rady Powiatu Słupskiego z dnia 18 grudnia 2012 r., rozpatrywać będzie oferty w trybie ciągłym do 18 listopada 2013 r. lub wyczerpania alokacji środków.
Ostatecznego wyboru ofert dokona Zarząd Powiatu Słupskiego po uwzględnieniu opinii Komisji konkursowej.
Rozpatrzenie ofert na zadania nastąpi w oparciu o art. 15 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
Wyniki konkursu zostaną ogłoszone niezwłocznie po wyborze ofert przez Zarząd Powiatu Słupskiego.
Do ww. postępowania wnioskodawcy nie przysługuje tryb odwoławczy.