Ustka doceniona za komunikację społeczną
Kurort zajął drugie miejsce w rankingu "Nadmorskie Samorządy na Facebooku", przygotowanym przez portal czasnadmorze.pl i agencję Projekt PR. Autorzy zestawienia postanowili sprawdzić, jak nadmorskie samorządy korzystają z możliwości kontaktu z turystami i mieszkańcami za pośrednictwem najpopularniejszej obecnie platformy społecznościowej jaką jest Facebook.
Pomiędzy 8 października 2013, a 8 stycznia 2014 przeprowadzili badanie jakości komunikacji oficjalnych profili internetowych nadmorskich samorządów. W zestawieniu ujęto 17 profili.
- Interesowała nas nie liczba fanów, jednak znacznie bardziej przyglądaliśmy się ich aktywności i interakcji poprzez popularne „lubię to”, udostępnienia czy komentarze. Doceniliśmy profile, których aktywność przekłada się na zaangażowanie fanów - mówi Wojciech Kreft z serwisu www.czasnadmorzem.pl
Liderem ogólnej punktacji okazało się Świnoujście. Drugie miejsce zajęły ex aequo Ustka i Kołobrzeg. Wśród postów na usteckim profilu, zbierających średnio 50 polubień (like-ów), przeważają zdjęcia, lecz nie brakuje również linków i udostępnień. Bardzo dużym wsparciem dla miasta okazuje się Lokalna Organizacja Turystyczna Ustka, prowadząca bardzo aktywną komunikację na Facebooku z ciekawą formą postów, które często są wykorzystywane na oficjalnym profilu miasta - czytamy w uzasadnieniu.
Burmistrz Ustki Jan Olech nie kryje radości. - Internet i tzw. media społecznościowe to przyszłość - mówi samorządowiec. - Ustka od wielu lat korzysta z tych nowoczesnych narzędzi w promocji miasta. Jak widać, z sukcesami. Wysokie miejsce cieszy, ale i motywuje do jeszcze większej aktywności na popularnym "fejsie".
Podobne zestawienie zostanie przygotowane również w trakcie sezonu turystycznego.
Źródło: www.ustka.pl, www.czasnadmorze.pl.
autor: op. MS, data: 2014-01-30
wstecz![wstecz](SKORY/1/IMAGES/WSTECZ.GIF)