Strona Archiwalna
Kalendarz, imieninyPoniedziałek 9 Września 2019 Imieniny: Piotra, Jacka, SergiuszaSzybkie linkiWybór językaWyszukiwanieKalendariumPrzejdź do treści stronyAnkieta monitorowania poziomu satysfakcji PacjentaNarodowy Fundusz Zdrowia prowadzi pilotażowe badanie poziomu zadowolenia Pacjentów ze świadczeń zdrowotnych w zakresie podstawowej opieki. Odpowiedni formularz do wypełnienia udostępniono pacjentom w formie elektronicznej na stronie internetowej: http://ankiety.nfz.gov.pl/index.php/377824, a także w formie papierowej w punktach obsługi pacjentów w siedzibach Oddziałów Wojewódzkich NFZ oraz ich delegatur. Ankieta jest anonimowa. Narodowy Fundusz Zdrowia prowadząc przy jej pomocy badanie chce premiować jakość i dostępność świadczeń, a jednym z narzędzi oceny ma być opinia pacjentów dotycząca opieki i usług. Ankieta skierowana jest wyłącznie do pacjentów, którzy skorzystali ze świadczeń POZ (z wyłączeniem nocnej i świątecznej pomocy lekarskiej) w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Udział w niej jest dobrowolny. Fundusz zakłada, że począwszy od 2016 roku ankieta będzie przeprowadzana cyklicznie, a analiza uzyskanych na podstawie ankiet informacji umożliwi opracowanie takich rozwiązań, które usprawnią funkcjonowanie organizacji udzielania świadczeń. Wnioski z badań mają przełożyć się na konkretne zalecenia usprawniające funkcjonowanie podmiotów udzielających świadczeń zdrowotnych. W przyszłości ma być to jedno z kryteriów przy określaniu tzw. wskaźnika korygującego, umożliwiającego dodatkowe finansowanie, rodzaj premii dla najlepiej ocenianych podmiotów. Badanie pilotażowe w zakresie podstawowej opieki zdrowotnej potrwa do 30 listopada. Zachęcamy do wzięcia w nim udziału.
|